BÚÉK helyett EÚÉK!

2017. január 03. 16:41 - wellarom

Persze, azért kívánok én nektek Boldog új évet is, csak ilyen könnyen nem ússzátok meg. ;-)

Azt mondják, 2017 a változások éve. Számmisztikailag 1-es évet írunk, a Nap az uralkodó bolygó, vagyis új alapokat teremthetünk, újratervezhetünk. Az esztendő üdvözlése jó alkalom lehet arra is, hogy felülvizsgáljuk kívánságainkat. Még az ilyen egyszerű, pozitív, de lássuk be, különösebb hozzáadott tartalom nélküli, bárkinek udvariasságból ez időtájt mondogatott mozaikszavakat is, mint a BÚÉK. Mert ha kívánunk, szerintem kívánjuk szívből. A Jó napot-nál mennyivel mélyebb az Isten hozott, vagy a Viszlát-nál az Ég áldjon. Tehát Isten veled 2016, légy üdvözölve, kedves 2017!

Így hát én vettem a fáradságot, és mielőtt boldog új évet kívántam volna nektek, végiggondoltam. Mit is kívánok neked, nekem, magunknak - úgy igazából. És képzeld, a választ egyetlen szóba tudom sűríteni: egészséget. Igen, én mindössze EGÉSZ-SÉGet kívánok mindannyiunknak. Mert népiesen (és nem gépiesen) mondva: Többet ér az élete az egészséges koldusnak, mint a beteg királynak vagy Akkor drága az egészség, ha meglep a betegség. Szerintem igaz az a közmondás is, hogy Ha egészség van, minden van.

Azon azért elidőztem, mit értek az egészség fogalmán. A hármas egység minden tagjának kiváló működését, vagyis a test, lélek és szellem harmóniáját. Csak egy kis példa: remek, ha beszeded a napi vitaminadagot és influenza nélkül úszod meg a téli szezont, de közben monoton taposómalomnak tartod a munkahelyed, csak fél a siker, a másik fele még várat magára. Talán 2017-ig?

Emberi egészségről - még a WHO szerint is - legalább öt terület együttes, megfelelő működése esetén beszélhetünk. Szóval én igazán komoly dolgot kívántam magunknak, mert: 

- ha (biológiai) egészséget kívánok, betegségek nélküli életet és jólétet kívánok,

- ha (lelki) egészséget kívánok, hivatást és elégedettséget kívánok;

- ha (szellemi) egészséget kívánok, fejlődést és tudást kívánok;

- ha (mentális) egészséget kívánok, békét és optimizmust kívánok; 

- ha (érzelmi) egészséget kívánok, szeretetet és szerelmet kívánok,

- ha (szociális) egészséget kívánok, barátságot és élményeket kívánok.

A fizikai egészségünkről egész könnyűszerrel gondoskodik az aromaterápia, és abban is segíthet, hogy lelkileg egészségek maradjunk: képesek a munkára és a szeretetre. Persze ehhez és a szellemi sík kiteljesítéséhez személyes felelősségvállaláson át vezet az út.

Végezetül ne felejtsétek: "fűbe-fába rejtette a jó Isten a gyógyító erőt".

Egészséges Új Évet Kívánok!

hello-2017-images.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wellarom.blog.hu/api/trackback/id/tr4112094011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása